سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر
سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر

چین: پکن - خیابان وانگ فو جینگ – ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱

یکی از خیابان های دیدنی شهر پکن، خیابانی است به نام وانگ فو جینگ (Wangfu Jing) در حلقۀ اول شهر و در نزدیکی میدان تیان آن من.

این خیابان که در واقع یک Walking Street (خیابانی برای پیاده روی، بدون ماشین و موتور) است چیزی است شبیه خیابان استقلال (میدان تقسیم) در استانبول و یا Kao San Road شهر بانکوک. دو طرف خیابان پر است از فروشگاه های بزرگ و کوچک و کافه و رستوران.

از آنجا که این خیابان نزدیک هتل ما بود، تصمیم داشتیم شب اول به این خیابان سری بزنیم. ساعت ۶ عصر با یک تاکسی از جلوی هتل به ابتدای این خیابان رفتیم و تا ۱۱ شب آنجا بودیم.

فروشگاه های بزرگ و چند طبقه ای که مارک های معروف را می فروشند، فروشگاه های بزرگ کیف و کفش و لباس، خرده ریز فروشی، صنایع دستی، سوغاتی فروشی، یک کتاب فروشی بسیار بزرگ، یک فروشگاه ۵ طبقۀ اسباب بازی و... به همراه کافه های کنار خیابان و رستوران های چینی و بین المللی مانند مک دونالد و KFC دو طرف خیابان قرار گرفته اند.

چیزی که در همان ابتدای ورود به این خیابان توجه ما را بخود جلب کرد نورپردازی بسیار زیبای ساختمان ها و فروشگاه ها بود که با استفاده از رنگ های شاد و جذاب، جلوه ای بسیار تماشایی به خیابان بخشیده بود.

کوچه های فرعی متعددی در این خیابان وجود دارد که به محله هایی شبیه محله های قدیمی چینی منتهی می شود و پر است از دست فروشانی که اجناس مختلفی را کنار خیابان پهن کرده اند. اینجا جایی است که باید چانه زد تا بتوان یک مثلاً مجسمۀ بودای ۳۰۰ یوآنی را دست آخر ۷۰ یوآن خرید!

شاید فروشگاه های این خیابان خیلی برای کسانی که قصد دارند اجناس بسیار ارزان خریداری کنند مناسب نباشد، اما اگر می خواهید جنس خوب با قیمت مناسب بخرید، این خیابان محل خوبی برای خرید است. چون هم قیمت ها مشخص است (و نباید مانند مراکز خریدی مانند Silk و Yasho نیم ساعت با فروشنده چانه زد) و هم اینکه اجناس واقعی هستند و از جنس تقلبی خبری نیست. یعنی: جنس خوب، قیمت مناسب. البته سوغاتی فروشی های این خیابان برای خرید خرده ریز جای بسیار مناسبی است.

جدای از خرید، خود تماشای این همه رنگ و نور در این خیابان لذت خاصی دارد که اگر اهلش باشید از آن بسیار لذت خواهید برد.

به همین دلیل بهترین زمان برای رفتن به این خیابان هنگام غروب آفتاب است و می توان یک عصر تا شب را با این برنامه پر کرد.

برای رفتن به این خیابان کافی است نوشتۀ زیر را به راننده تاکسی نشان دهید:

 

فهرست کاملی از نقاط دیدنی شهر پکن به همراه توضیح کوتاه (به انگلیسی)، قیمت ورودی و آدرس (به انگلیسی و چینی) را در این فایل نوشته ام که می توانید آنرا داونلود کنید و پرینت بگیرید.