سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر
سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر

چین: پکن - کنسرت یانی – ۱ اکتبر ۲۰۱۱

یک ماه قبل از مسافرت ما به چین بود که فکر کردیم اگر در طول سفر ما کنسرت خارجی خوبی در پکن یا شانگهای وجود داشت امکان تهیۀ بلیتش رو بررسی کنیم. جستجویی روی گوگل انجام دادیم و به یک سایت چینی رسیدیم که اطلاعات کاملی از کنسرت های آینده رو فهرست کرده بود به همراه امکان سفارش بلیت بصورت آنلاین.

از اونجا که اول اکتبر مصادف هست با جشن استقلال کشور چین و به مدت یک هفته همه جا تعطیله و جشن های مختلف برگزار می شه، کنسرت های مختلفی هم در این مدت تدارک دیده شده بود که یکی از اونها بیشتر از همه توجه ما رو به خودش جلب کرد: کنسرت Yanni در پکن، شانگهای و گوانگجو.

برنامۀ سفر ما طوری بود که می تونستیم به اجرای شب اول یانی در چین برسیم: اول اکتبر، سالن بزرگ مسترکارت. قیمت بلیت از ۳۸۰ یوآن شروع می شد و تا ۲۶۰۰ یوآن بالا می رفت.

ایمیل زدم و دربارۀ نحوۀ تهیۀ بلیت سوال کردم. خیلی زود آقایی به نام جیسون نقشۀ سالن به همراه قیمت بلیت هر قسمت رو برام فرستاد و گفت که خرید بلیت تنها از طریق پرداخت مستقیم پول امکانپذیر هست. براش نوشتم که من در ایران هستم و قراره ماه آینده به چین بیام، جواب داد که اشکالی نداره، شما رزرو کنین و هر موقع به پکن رسیدید بلیت ها رو در هر آدرسی که بخواین براتون می فرستیم و پولش رو همون موقع می گیریم!

من اول شک کردم که شاید کلاهبرداری باشه، اما روی سایت خود یانی چک کردم و دیدم در کنسرتی که در دور دنیا تدارک دیده، وقتی کشور چین رو انتخاب می کنیم، بطور اتوماتیک هدایت می شیم به همین وب سایت. یعنی این سایت، سایتی هست که خود یانی معرفیش کرده جهت تهیۀ بلیت.

ما دو تا بلیت ۵۸۰ یوآنی سفارش دادیم در قسمت خاصی از سالن. نیم ساعت بعد تاییدیۀ رزرو بلیت برامون ایمیل شد. قرار شد روز اولی که وارد پکن شدیم ساعت ۳ بعد از ظهر بلیت ها توسط یکی از کارمندان همون شرکت در لابی هتل بهمون تحویل داده بشه.

جالب اینکه سر ساعت ۳ از رسپشن هتل زنگ زدن که یک خانومی اومده و براتون بلیت آورده! من پایین رفتم، دیدم یه دختر چینی اونجاست و یه پاکت هم دستشه. دو تا بلیت داخلش بود به همراه آدرس محل کنسرت به خط چینی. من ۱۱۶۰ یوآن بهش دادم و دختر رفت.

وقتی پول رو دادم، احساس خاصی داشتم. اینکه اگر این بلیت ها واقعی باشن و ما به کنسرت یانی بریم یکی از جالب ترین اتفاقات زندگیم رقم خواهد خورد، و اینکه اگر این بلیت ها تقلبی باشن، یا کنسرت کنسرت شخص دیگه ای باشه، چه حالی ازمون گرفته می شه!

اون روز عصر وقتی با کلی استرس سوار تاکسی شدیم و به محل برگزاری کنسرت رسیدیم هیچ نشونه ای از Yanni اونجا نبود. جمعیت زیادی در محوطه حضور داشتن و در چند مرحله بلیت ها چک می شدن و از دستگاه های امنیتی عبور کردیم تا وارد سالن اصلی شدیم. اونجا بود که مجسمۀ یانی رو دیدیم به همراه تعدادی ساز که می شد رفت کنارش و باهاش عکس گرفت... تازه خیالمون راحت شد که همه چیز درست پیش رفته!

وقتی روی صندلی نشستیم، نور کم شد و موسیقی شروع شد، تمام موهای تنم سیخ شده بود! یانی با همون آهنگ معروفش شروع کرد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰ شب یک سره قطعات معروفش رو اجرا کرد. دو خواننده هم بودن که در بعضی آهنگ ها موسیقی رو همراهی می کردن. جازیست معروف یانی شیطنت های زیادی می کرد و ویولونیست همیشگی اش هم حضور داشت.

شب بسیار به یادماندنی و خاطره انگیزی بود که تنها با اعتماد کردن به سیستم سفارش و رزرو آنلاین شکل گرفت. 

ساعت ۱۱ شب به هتل رسیدیم و بعد از خوردن شام خوابیدیم تا برای برنامه فردا آماده باشیم: پرواز به شانگهای.

پیشنهاد می کنم اگر به کنسرت علاقه دارین، قبل از سفر به چین از این فرصت استفاده کنین، سایت رو چک کنین و در قسمت Pop Concerts ببینین چه کسانی کنسرت دارن.


فهرستی از نقاط دیدنی شهر پکن به همراه توضیح کوتاه (به انگلیسی)، قیمت ورودی و آدرس (به انگلیسی و چینی) را در این فایل نوشته ام که می توانید آنرا داونلود کنید و پرینت بگیرید.