سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر
سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر

"یادداشت ثابت": ارتباط با خوانندگان وبلاگ و پاسخ به سوالات

سلام به همۀ خواننده های وبلاگ،

هدف من از ایجاد این وبلاگ به اشتراک گذاشتن تجربیاتیه که از سفرهای مختلف به دست میارم. قصد من اینه که در مورد هر کشور، هر شهر و هر جای دیدنی اطلاعاتی رو بدم که خودم بدست آوردم. اینکه تاریخچۀ فلان شهر چیه یا بهمان معبد رو چه کسی در چه قرنی ساخته چیزهاییه که به وفور در اینترنت وجود داره و برای خوندنشون باید به سایت هایی مثل TripAdvisor یا WikiTravel سر زد.

در ابتدا این وبلاگ بیشتر  جنبۀ شخصی داشت. قصدم این بود که خاطرات سفرهای مختلفم رو یک جایی ثبت کنم تا فراموش نشه. به همین دلیل از ابتدا بخش نظرات رو غیرفعال کردم. راستش هیچوقت فکر نمی کردم تعداد بازدیدکننده هام انقدر زیاد بشه!

هر روز دوستان زیادی به این وبلاگ سر می زنن و پست های مختلفش رو می خونن. حتی بعضی از خواننده ها گفتن که از روی بعضی پست ها پرینت گرفتن و در سفرهایی که داشتن ازشون استفاده کردن. این موضوع برای من باعث خوشحالیه.

تابحال خواننده های زیادی از طریق ایمیل، پیغام خصوصی یا کامنت سوالات خودشون رو دربارۀ سفر به کشورهای مختلف مطرح کردن و من هم تا جایی که تونستم به تمامشون جواب دادم... به هر حال من هم استرس قبل از سفر رو خیلی خوب درک می کنم!

این پست رو نوشتم برای تشکر از لطف دوستان و ارتباط با خوانندگان وبلاگ. بخش نظرات این پست رو باز می کنم تا از این طریق در ارتباط باشیم. 

لطفاً سوالات و موضوعات عمومی رو در بخش نظرات همین پست بنویسین و اگر سوال خصوصی داشتین آدرس ایمیلتون رو هم اضافه کنین تا کامنت رو پاک و جواب رو بطور خصوصی برای خودتون ایمیل کنم.

البته من قبلاً به یک سری از سوالات متداول خوانندگان جواب داده ام که می تونین اینجا بخونین، لطفاً قبل از ارسال سوال یک نگاهی بهش بندازین که شاید زودتر به جواب برسین.


عکس های بیشتر و اختصاصی رو در اینستاگرام من دنبال کنید: hesam___dehghani

این هم آدرس اون یکی وبلاگم: پلان های روزانه


موفق باشید. 

حسام دهقانی

نظرات 37 + ارسال نظر
انسیه 24 مهر 1396 ساعت 13:10

سلام
از اطلاعاتتون در مورد اردن خیلی ممنون
من برای کنفرانس میرم اردن. خواستم بدونم مثل اروپا انقدر امن هست که به عنوان یک خانم بشه بدون تور جاهایی را که معرفی کردین را بازدید کرد

سلام دوست عزیز و ببخشید بابت تاخیر در پاسخ.

شهرهای معروف اردن بسیار بسیار امن هستن و شما هیچ مشکلی نخواهید داشت. صرفاً سعی کنید موارد عمومی ایمنی رو رعایت کنید.

خوش بگذره!

مژگان رایج 10 مرداد 1396 ساعت 15:30

سلام میشه راهنمایی کنید برای سفر بالی چند دلار ببرم خوبه و حدودا هزینه سفردیهدغیر از هواپیما و هتل چقدر است

سلام. هزینۀ سفر خیلی زیاد بستگی داره به شکل مسافرت هر شخص و خریدهاش و اینکه کجاها غذا می خوره و چقدر سوار تاکسی میشه و... . در کل اندونزی کشور گرونی نیست و قیمت ها نسبت به خیلی جاهای دیگه مناسبه اما گفتن اینکه چقدر با خودتون ببرین واقعاً کار سختیه!

آنا 10 آذر 1395 ساعت 21:45

سلام آقای دهقانی
من از وین میخوام برام ایتالیا میخواستم بپرسم به نظر شما با هواپیما برم یا قطار? و میشه از همین آژانسهای اینجا بلیط تهیه کنم?

سلام و وقت بخیر

با هر دو می تونین برین، بستگی به برنامۀ سفرتون داره.
متاسفانه آژانس های اینجا خیلی در کار خرید بلیت قطارهای خارجی آشنا نیستن، اما هر دو رو می تونین خودتون آنلاین بخرین یا اینکه همونجا توی ایستگاه یا فرودگاه بلیت تهیه کنین.

آنا 5 آذر 1395 ساعت 18:54

ممنونم بابت راهنمایی های خودتون!
اگه ایرادی نداشته باشه امکانش باز اگه سوالی بود مزاحمتون بشم?

خواهش می کنم. خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم. حتما اگر بازم سوالی داشتین بپرسین.

آنا 5 آذر 1395 ساعت 08:10

ممنونم از جوابتون بابت سوال قبلی!
یه سوال دیگه هم داشتم.من تا چند روز اینده یه سفر به وین در پیش دارم.میخواستم از پرواز اوکراین استفاده کنم برای توقف تو فرودگاه کی اف آیا به ویزای ترانزیت نیاز دارم?
بعد به نظر شما من پول نقد ببرم همراه خودم?
با تشکر

اگر از پرواز اوکراین استفاده می کنین و بلیت از تهران به وین گرفتین، بابت توقف و عوض کردن هواپیما در فرودگاه کی اف نیازی به ویزای ترانزیت ندارین. بعد از پیاده شدن از هواپیما وارد سالن ترانزیت بشین که خیلی هم بزرگه و اگر وقت داشته باشین خوبه یه دوری توش بزنین!

این رو هم بگم که از پرواز اوکراین توقع خیلی زیادی نداشته باشین، هواپیماهای خوب و نسبتاً راحتی دارن، پذیرایی هم خوبه، اما در حد مثلاً خط هوایی امارات و قطر و بریتیش نیست.

اگر کارت اعتباری قابل استفاده در دستگاه های POS و ATM اروپا دارین که هیچ، در غیراینصورت باید پول نقد همراه داشته باشین. ترجیحاً یورو بخرین که ناچار به پرداخت هزینۀ تبدیل صرافی نباشین. اگر هم کارت اعتباری دارین باز هم خوبه مقداری پول نقد همراهتون باشه، چون کارت ها همه جا قابل استفاده نیستن و شما باید یک درصدی هم بابت کارمزد استفاده از دستگاه پرداخت کنین که در تعداد بالا به صرفه نیست.

وین جزو زیباترین شهرهای اروپاست، موفق باشید و خوش بگذره!

آنا 4 آذر 1395 ساعت 00:05

سلام وقت بخیر
یه سوال داشتم!
تو سفر تون به لیتوانی اشاره کرده بودین به یه سایت که شماره کارت میده برا رزرو هتل میشه ازش استفاده کرد!اامکانش هست آدرس اون سایت رو بدین?
با تشکر

سلام و وقت بخیر

از طریق لینک زیر می تونین تعداد نامحدودی شماره کارت (مسترکارت یا ویزا) که معتبر هم هستن بدست بیارین. البته این فقط برای وب سایت هایی کاربرد داره که ازتون شماره کارت می خوان و قرار نیست برداشتی از کارت صورت بگیره. بعنوان مثال در سایت booking.com برای رزرو بعضی هتل ها صرفاً ازتون یه شماره کارت می خوان و شما پول رو نقداً موقع چک-این کردن به هتل پرداخت خواهید کرد. برای اینجور موارد می تونین از این سایت و شماره کارت هاش استفاده کنید:

http://www.getcreditcardnumbers.com/how-to-get-a-master-card-credit-card

شماره کارت رو که وارد کردین ممکنه ازتون یه تاریخ اعتبار کارت هم بخوان که اون رو می تونین به دلخواه هر تاریخی رو وارد کنید.

فرهنگ 14 شهریور 1395 ساعت 18:17

سلام

بسیارمطالب جالب و متنوعی نوشته اید. آیا امکان نوشتن مطالب شما با ذکر نام نویسنده مجاز است ؟
بسیار خوشحال خواهم شد اگر بتوانم با شما یک مذاکره حضوری و یا تلفنی داشته باشم

سلام و وقت بخیر

بله حتما. چون هدف من اطلاع رسانی و به اشتراک گذاشتن تجربه هاست، به هر طریقی که مایل هستین با ذکر نام مطالب رو منتشر کنین.

از اینکه به دلیل مشغلۀ کاری فرصت مذاکره حضوری یا تلفنی رو ندارم من رو ببخشید، اگر سوالی هست همینجا بفرمایید سعی می کنم در اسرع وقت جواب بدم.

موق باشید

محمد جواد 14 فروردین 1395 ساعت 12:43

سلام دوست عزیز ممنون از اینکه مطالب ارزنده ومفیدی در وبلاگت گذاشتی من دوتا سوال داشتم اول اینکه من تصمیم دارم یه سفر به تایلند یا چین برم بنظر شما با تور برم بهتره یا اینکه خودم برم و انجا خودم هتل اجاره کنم کدوم مقرون به صرفه تره؟ سوال دومم اینه که من مدرکم لیسانس زبان انگلیسی است بنظر شما برای پیدا کردن کار کشورهای اسیای شرقی ایا جای مناسبی است؟ اونجا میشه کاری پیدا کرد ومشغول به کار شد ؟کشورهای اروپایی چطور؟ هر اطلاعی که دارین در زمینه مشغول به کار شدن واقامت لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر فراوان از شما دوست عزیز اگه امکان داره ایمیلتون یا شماره تلفنتان برام ارسال کنیدبا تشکر فراوان

سلام و وقت بخیر

در مورد سفر به چین و تایلند حتما اگر با تور برین به صرفه تر درمیاد چون تورها تخفیف های خیلی خوبی روی قیمت هتل ها می گیرن که شما بعنوان یک شخص نمی تونین.

در مورد اقامت و کار هم به نظرم بهتره با شرکت ها و کسانی که در این زمینه تخصص دارن مشورت کنین. اگه نظر من رو بخواین، همینجا از همه کشورها بهتره! اما اگر علاقه به رفتن دارین باید حتما در این زمینه به اندازه کافی تحقیق و سپس اقدام کنین.

شایان 27 بهمن 1394 ساعت 14:55

سلام آقا حسام
وبلاگتون عالیه داداش، کلی استفاده کردم.
20 اسفند عازم چین هستم.
میخوام بدونم لوازمی مثل دوربین حرفه ای یا گوشی میشه از اونجا خریداری کرد یا نه؟ قیمت این اجناس در مقایسه با ایران چه جوریه؟ و اصلا میشه بهشون اعتماد کرد در مورد اصل بودن این جنس ها؟
ممنون میشم جوابمو بدین

سلام شایان جان

اونجا هر چیزی که فکرش رو بکنی پیدا میشه. اگر قصد خرید برندهای معروف مثل سونی و سامسونگ و... رو داری که ترجیحاً از همینجا بخری بهتره، چون قیمت های یکسانه با این تفاوت که در ایران گارانتی. گارانتی چین محدود به داخل کشور چینه و به کار اینجا نمی خوره.

مارک های چینی هم هست که قیمت پایین تری دارن ولی خب شناخته شده نیست و خریدنشون منطقی نیست.

سفر خوش بگذره :)

سحر 19 بهمن 1394 ساعت 10:47

سلام.من بس صبرانه منتظر ادامه سفرنامه مالزی هستم چون 1 ماه دیگخ عازم اونجام.ما رو چشم به راه نذارین.ممنون

سلام دوست عزیز. چشم حتماً ظرف چند روز آینده ادامه اش رو می نویسم. البته فقط یک پست دیگه (برنامۀ آیکیا) باقی مونده.

[ بدون نام ] 7 بهمن 1394 ساعت 13:24

سلام اول میخواستم ازتون تشکر کنم که انقذر عااالی توضیح داده بودین و مورد دوم من میخوام عید به بالی و سنگاپور سفر کنم.بالی به نظر شما ارزش دیدن و سفر کردن داره؟و اینکه شما راجع به هتل هاش تحقیق کردین؟بهترین هتل 5 ستارش کدوم؟

سلام دوست عزیز. ممنون از لطف شما.

بخش زیادی از لذت بردن از سفر به سلیقه و علاقۀ آدم مربوط میشه. قطعا هر کس باید با توجه به شناختی که از خودش و علاقمندی هاش داره مقصد رو انتخاب کنه. برای اینکار هم لازمه که دربارۀ اون شهر یا کشور تحقیق کنین و ببینین آیا با سلیقه و علایق شما همخونی داره یا نه. همینطور در مورد هتل.

توصیۀ من اینه که هیچوقت به سفارش کسی به جایی سفر نکنین یا از سفر به جایی پرهیز نکنین. حتماً خودتون تحقیق کنین و بعد تصمیم بگیرین.

موفق باشید

محمد 26 آبان 1394 ساعت 19:40

سلام
ممنون از سفرنامه چین بسیار لذت بردم درخصوص دارو سوالی داشتم ایا چین هم مثل کشورهای عربی سختگیری داره
با سپاس بیکران

سلام و ممنون.
همۀ کشورها در خصوص دارو سختگیری هایی دارن، خصوصاً داروهای مسکن و مورفین دار. البته در حد معقول و منطقیش آزاده ولی با اینحال بهتره از برگزارکنندۀ تور خودتون یا یک آژانس مسافرتی معتبر سوال کنید که خدای نکرده به مشکل برنخورید.

محمد 2 خرداد 1394 ساعت 16:52 http://hotelneed.ir

سلام جناب دهقانی عزیز بنده سیگارچی مدیر سایت نیاز هتل هستم که در زمینه گردشگری مطالبی رو ترجمه و گردآوری میکنم امکانش هست اجازه بدید تا خاطرات سفر شما رو برای استفاده دوستان گردشگر با ذکر منبع در سایت خودم منتشر کنم با تشکر

سلام جناب سیگارچی،

ممنون از پیام شما و سپاس از اینکه پیش از استفاده با من تماس گرفتید. حتماً، اگر فکر می کنید مطالب وبلاگ من برای مخاطبان شما مفید است آنها را با ذکر منبع منتشر کنید.

موفق باشید.

Parsa 19 اسفند 1393 ساعت 18:18

با سلام و تشکر از مطالب مفید و زحمت هایى که میکشید ، ما قصد داریم نوروز 94 به پکن و شانگهاى سفر کنیم .
میخواستم بدونم براى استفاده از Wifi رایگان در اتاق در کدام قسمت از سایت هتل باید ثبت نام کنم ؟ چون ما دقیقا به همان هتلهایى که شما در پکن و شانگهاى رفتید میرویم.
چه نوع سیمکارتى و از کجا تهیه کنیم که هم در پکن و هم در شانگهاى کار کند ؟ چون لیدر ها سیمکارت ها را به چند برابر قیمت میفروشند .
با تشکر از شما .

سلام دوست عزیز.

برای استفاده از اینترنت رایگان کافیه که در قسمت register بالای صفحۀ سایت هتل بعنوان مهمان ثبت نام کنین. بعد به شما یک صفحۀ تاییدیه میده که کافیه اونو پرینت بگیرین و ببرین هتل (البته در صورتیکه قانونشون تغییر نکرده باشه).

سیم کارت هم فرقی نمی کنه. به هیچ وجه از لیدرها نخرین چون همونطور که گفتین چند برابر قیمت می فروشن. تا جایی که یادمه دو نوع سیم کارت بیشتر توی چین نبود که هر دو خوب هستن و می تونین از هر سوپرمارکتی راحت بخرین.

خوش بگذره!

مهدیه 29 تیر 1393 ساعت 10:58

با سلام و تشکر از زحمتی که در نگارش سفرنامه هاتون کشیدید. ما 3 روز دیگه عازم پکن شانگهای هستیم و واقعا از اطلاعاتتون استفاده کردم. همیشه به سفر و خوشی آقای دهقانی..

سلام و ممنون از لطف شما. انشالله که بهتون خوش بگذره. مطمئناً سفر چین یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگیتون خواهد بود.

آزاده 7 بهمن 1392 ساعت 09:11

باسلام.من ازتون یه راهنمایی میخواستم.من تجربه سفر به چین ومالزی رو دارم.به نظر شما سفر به بالی میتونه یه تجربه جدید برام باشه؟بین سفر به بالی ومالدیو تردید دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید.آخه تو سفرهای قبلیم معبد به اندازه کافی دیدم.دوست دارم به یه جزیره با طبیعت زیبا برم.نمیدونم کدومو انتخاب کنم.

سلام. در بالی چندان معبد نخواهید دید، شاید یکی یا دو تا. بالی جزیرۀ بزرگیه که جاهای دیدنی زیادی داره و به تعبیری زیباترین جزیرۀ دنیاست. من مالدیو نرفتم اما تا جایی که اطلاع دارم فکر نمی کنم به اندازۀ بالی جاهای دیدنی داشته باشه و بیشتر باید در هتل بمونین. البته اگر دنبال تجربۀ جدید هستید، کلاً سراغ کشوری خارج از شرق آسیا برین، چون به هر حال چین و مالزی و تایلند و اندونزی و مالدیو کم و بیش شبیه به هم هستند. به نظر من انتخاب های دیگه رو هم مورد بررسی قرار بدین و بعد تصمیم بگیرین. موفق باشید.

با سلام
از وبلاگ شما بازدید کردم
در مقایسه با سفر نامه های دیگر موجود در وب سفرنامه های شما جزو بهترین هاست
اما قالب وبلاگ چون رنگ مشکی و سفید است چشم را اذیت می کند نمی دانم شاید برای من اینطور باشد
اگر قالب قابل تغییر باشد بهتر می شود
شاد باشید safar123.blogfa.com

سلام. ممنون از لطف شما و بسیار بیشتر ممنون بخاطر نکته ای که برای بهتر شدن وبلاگ گفتین. قالب قابل تغییره، چشم، در اولین فرصت اینکارو انجام میدم.

آیدا 14 مهر 1392 ساعت 14:20

سلام ممنون بابت همه راهنمایی های مفیدتون من یه تجربه داشتم از آژانس های مسافرتی که خواستم برای خواننده هاتون بذارم
من ۲۸شهریور ۹۲ از آژانس آسمان پر ستاره در پاسداران تور چین گرفتم با قیمت های پاییز که ۶۰۰ هزار کمتر از شهریور بود ولی در ۱ مهر قیمت ها نفری یک میلیون دیگر هم پایین آمد ولی آژانس قبول نکرد قیمت تور ما رو کاهش بده و من به همه توصیه میکنم از آسمان پر ستاره تور نگیرند که سرتون کلاه میذارن بازم ممنون

نگین 7 اردیبهشت 1392 ساعت 02:22 http://zhandark664@yahoo.com

سلام اقا حسام مطالبتون را خوندم و خیلی خوش حال شدم از این که هم نظریم .من چند ماه قبل تایلند بودم ان قدر از غذاشون بد گفتن که نگو ولی من اهمییت ندادم و مثل شما معتقدم که ادم هر کشوری که میره باید هم غذای اون کشور را بخوره و هم با فرهنگش اشنا بشه .من عاشق این طور سفرهام . من حتی به معبد رفتم و مثل انها مراسم انجام دادام و اخر سر هم یه برگ برام فال در امد که متاسفانه به زبان تای بود و تا حدودی برایم ترجمه کردند.با سپاس

سلام و ممنون از لطف شما.

فرصت نشد دربارۀ سفر آخرم به تایلند بنویسم، من پاییز گذشته برای دومین بار به تایلند رفتم و این بار بیشتر از دفعه قبل از مردمش، غذاهاشون و محیطش خوشم اومد. به نظرم یکی از بهترین مقاصد توریستی دنیاس که اگه قیمت دلار و در پی اون قیمت تورها به این شکل بالا نرفته بود، شاید خیلی از علاقمندان به سفر می تونستن تجربه اش کنن.

از اینکه هم عقیده ایم خوشحالم!

موفق باشید.

جواد 13 بهمن 1391 ساعت 03:30

آقا حسام نمرت 20 واقعآ ممنون کهاین اطلاعات رو میزاری

ممنون از لطف شما. امیدوارم که مطالب به کار بیاد.

فریدون 14 آبان 1391 ساعت 09:30 http://www.naghola.com

سلام
دوست عزیز بخش نظرات آنتالیا بسته بود نتونستم اونجا نظر بدم.
من آخرای شهریورماه رفتم آنتالیا. قبل از رفتنم سفرنامه شمارو خوندم و در بوکمارکم گذاشته بودم.
خیلی از اطلاعاتی که گذاشته بودید استفاده کردم و سفر واقعا لذت بخشی برام بود.
خواستم ازت تشکر کنم .
سپاس

سلام
از اینکه اطلاعات به کارتون اومد خوشحالم. نظرات مربوط به تمام پست ها بسته اس و فقط نظرات همین پست بازه، دلیلش هم اینه که از ابتدا قصدم این بود که خاطرات سفر رو برای خودم ثبت کنم و فکر نمی کردم این اطلاعات بتونه برای دیگران هم مفید باشه.

شاید بعضی از مطالبی که من توی این وبلاگ می نویسم فقط نظر شخصی من باشه. قطعاً سلیقه ها متفاوته و ممکنه چیزی که من ازش خوشم میاد رو شخص دیگه ای اصلاً دوست نداشته باشه و بالعکس.

امیدوارم همیشه هر جا هستین شاد و سلامت و موفق باشین.

یه دوست 10 شهریور 1391 ساعت 14:29 http://www.useableinformation.blogfa.com

سلام
وبلاگ تان خیلی عالیه
شما با نام سفرنامه حسام لینک شدید
اگه دوست دارید با نام دیگه لینک شید خبر بدید

مهدی 4 شهریور 1391 ساعت 09:59 http://www.neginseir.com/

وبلاگ زیبایی دارین.بهتون تبریک میگم

ممنون از لطف شما

گلابتون 26 مرداد 1391 ساعت 22:50 http://flica.blogfa.com

دوباره سلام

مرسی بابت پاسخ و راهنماییتون :)

:)

گلابتون 26 مرداد 1391 ساعت 09:22 http://flica.blogfa.com

سلام آقا حسام
من سفرنامه اردن رو خوندم،کم بود ولی عاشق اون قسمتهاییشم که از پترا نوشتین...
حیف که بیشتر عکسا نشون داده نمیشن:(‏
خوش بحالتون که تونستین برید و شهر پترا رو از نزدیک ببینین ولی منم بالاخره یه روز میرم!‏
راستش دوتاسوال داشتم ازتون،هنوزم مثل سابق پرواز مستقیم از ایران به اردن نداریم؟درحال حاضر آژانس یا تورهای گردشگری داریم که اگه خواستیم بریم بتونیم با تور بریم؟

خیلی ممنون

سلام. راستش عکس های سفر اردن رو روی یک سایتی آپلود کرده بودم که سایتش کلاً بسته شد و به همین دلیل عکس ها باز نمی شن. باید تو یه فرصتی عکس ها رو جای دیگه ای آپ کنم و لینکشو بذارم.

بله، متاسفانه هنوز هم پرواز مستقیم به اردن نداریم و اصلاً اردن در ایران سفارتخونه هم نداره. برای رفتن به اردن باید اول برین دوبی یا منامه و از اونجا برین امان.

دربارۀ تور هم که تابحال نشنیدم، اما ظاهراً بعضی از تورهای سوریه مسافرانشون رو وارد اردن هم می کنن و در همون قسمت های شمالی اردن از چند مکان زیارتی بازدید می کنن. امکان جدا شدن از تور هم وجود نداره، چون در تمام بزرگراه ها ایستگاه های بازرسی هست و ماموران میان داخل اتوبوس ها و پاسپورت و کارت شناسایی رو کنترل می کنن.

بهترین کار اینه که بتونین یه دعوتنامه کاری از شرکتی یا آشنایی دریافت کنین... اینجوری راحت ویزا می گیرین.

موفق باشید.
حسام

مریم 17 مرداد 1391 ساعت 11:49

سلام آقا حسام مرسی از اطلاعات خوبتون. من و همسرم قصد مسافر چینیم. یک هفته پکن و شانگهای سه گشت شهری با ناهار داره. می خوام بدونم اگر خارج از برنامه های تور بخوایم چند جا بریم حدودا هزینه هامون چقدر می شه؟ پارک المپیک، پارک جهانی، باغ وحش پکن، پارک آکواریوم شانگهای، ونیز شانگهای، یه روزه هم بریم هانگزو و تا شب برگردیم و اونجا رو هم ببینیم. و اگر مناسب باشه برنامه های نمایشی شبهای پکن رو هم بریم. می خوام حدود هزینه ها رو داشته باشم که بدونم چقدر با خودمنون دلار ببریم. ضمنا اگر شما پیشنهاد دیگه ای هم دارین (خارج از برنامه های معمول تورها) خوشحال می شم بشنوم. باز هم ازتون ممنون

سلام. دربارۀ برنامه های خارج از تور و قیمت ورودی ها بطور کامل در پست های مربوط به چین توضیح داده ام. اگه پست ها رو کامل بخونین جواب خیلی از این سوال ها رو می گیرین. اما هزینۀ کلی بستگی زیادی داره به اینکه چقدر بخواین از این برنامه های جانبی استفاده کنین، چقدر خرید کنین، کجاها غذا بخورین و... . الان وضعیت به شکلیه که خیلی نمی شه برآورد هزینه کرد چون قیمت ها به شدت در حال تغییر هستن... مهر پارسال ما یوآن رو خریدیم 160 تومن و امروز یوآن رفته بالای 350 تومن!
موفق باشید

احسان 11 مرداد 1391 ساعت 15:41

سلام حسام جون
اهل نظر دادن نیستم ولی وقتی این همه زحمت شمارا در راه راهنمایی هموطنامون دیدم حیفم اومد یه تشکر ویژه ازت نکنم امیدوارم با این قلب پاکی که داری همیشه موفق وسلامت باشی ماکه دربست چاکرتیم
قراره ۴شهریور بریم چین مطالب شما واقعا مفید وکامل بود
Thanks a lot

سلام

خواهش می کنم، من فقط سعی می کنم تجربیاتم رو به اشتراک بذارم. امیدوارم سفر بهتون خیلی خوش بگذره!

راحیل 8 مرداد 1391 ساعت 12:25

سلام
من سفرنامه چین شما رو بطور کامل خوندم و کلی اطلاعات مفید از اون بدست آوردم...می خواستم ازتون تشکر کنم و بهتون خسته نباشید بگم.پاینده باشید:)

سلام

از اینکه مطالب سفرنامه براتون مفید بوده واقعاً خوشحالم.

موفق باشید.

فریبا 6 مرداد 1391 ساعت 19:32

وای ممنون از جواب سریعتون...خیلی خوشحال شدم از دوجهت، هم اینکه زود جواب دادین، و هم اینکه می تونم در صورت لزوم تنها سفر کنم به چین.
راستش من یکبار به پاریس تنها سفر کردم و قکر می کنم نصف سفرم رو از دست دادم. چون ساعت نه توی اتاقم بودم. و کیه که ندونه شبهای پاریس چقدر زیباست! البته احساس نگرانی نداشتم ولی سعی می کردم ریسک نکنم.
باز هم ممنون از شما

خواهش می کنم!
اگر خواستین به چین سفر کنین، بهترین زمانش اواخر شهریور تا نهایت اوایل مهر هست که هم هوا کاملاً مناسبه و هم از گرما و سرمای زیاد خبری نیست.
موفق باشید

فریبا 6 مرداد 1391 ساعت 18:20

سلام
سفرنامه ی خوب و کاملی نوشتید. ممنونم. تعدادی از سفرنامه های چین رو که توی سرچ گوگل میاد خوندم ولی مال شما از همه کامل تر بود.
من یه سوال داشتم : اگر کسی بخواد تنهایی به چین بره از نظر امنیت چطوره؟ من خیلی وقته دلم میخواد یه سفربه پکن برم ولی هربار بخاطر جور نشدن برنامه ی دوستان یا مرخصی نداشتنشون و هزار دلیل دیگه تاحالا موفق به این سفر نشدم. از اونجایی که شما در مطالبتون نوشته بودید که تا ساعت یازده در فلان خیابان یا فلان فروشگاه بودید میخواستم ببینم َآیا این واسه یه خانم تنها میسره؟ یا باید حتمن با همراه باشم. یا ساعت نه توی اتاقم باشم.ممنون میشم اگه نظرتونو راجع به این مورد هم بدونم.

سلام. ممنون از لطف شما.

هم پکن و هم شانگهای یکی از امن ترین شهرهایی هستن که تابحال دیده ام. شما می تونین با خیال راحت توی خیابون های پکن تا 12 شب هم قدم بزنین بدون اینکه هیچ نگرانی داشته باشین. چهرۀ چینی ها و برخوردشون با توریست ها انقدر شیرین و دوست داشتنی هست که اصلا فکر نگران شدن رو هم نمی کنین. پکن به مراتب از لندن امن تر هست. حداقل احساسش اینجوریه. خود من توی لندن بعد از تاریکی هوا جرات نمی کردم تو خیابون بمونم.

اگر خواستین به چین سفر کنین از این بابت اصلاً نگران نباشین.

رضا شمسی 6 مرداد 1391 ساعت 08:15

سلام آقا حسام
از آشناییتون خوشبختم. من و همسرم عضو رسمی و اصلی گروه کوهنوردی بچه های آفتاب و عضو غیر رسمی گروههای متعدد کوهنوردی مانند هامون، هفت خوان، خانه و... هستیم و یه جورایی عشق اصلیمون کوهنوردی هستش ولی بعد از اون عاشق سفریم . با تعدادی از دوستامون قصد سفر به چین رو داشتیم که با وبلاگ شما آشنا شدیم . راستش اونو خوندم و حتی پرینت گرفتم و واقعاً عای بود خیلی کامل و جامع نوشته بودید ممنونم. علی رغم اینکه همسرم قبلاً براتون ایمیل زده بود و ازتون راهنمایی خواسته بود می خواستم اگه افتخار بدید بیشتر باهاتون آشنا بشیم و از راهنماییهاتون استفاده کنیم خیلی خوشحال میشم. ما 18 مرداد 91 برنامه سفر به چین رو داریم در صورتی که براتون زحمتی نیست ممنون میشم باهاتون صحبت کنم. ضمناً فکر کنم قبلا همکار بودیم و یه مدت شما مرکز تحقیقات سایپا بودید من 13 سال هست کارمند کارخونه سایپا جاده مخصوص هستم و تخصصم تکنولوژی مکانیکگ رنگ هست

سلام

من هم از آشنایی با شما خوشبختم و از اینکه مطالب وبلاگ برای شما مفید بود خیلی خوشحالم.

من از سال 86 تا 89 مرکز تحقیقات سایپا بودم، بخش تکنولوژی اطلاعات... درسته، یه جورایی همکار بودیم، البته توی ساختمون های مختلف. من دیگه اون اواخر بچه های مرکز رو هم درست نمی شناختم، چون وقتی رفتم توش 150 نفر بودیم و وقتی اومدم بیرون 450 نفر!!!

آدرس ایمیل شما رو هم دریافت کردم. باهاتون تماس می گیرم.

موفق باشید و سفر بهتون خوش بگذره
حسام

سلام دوست عزیز
ممنون از وبلاگ خوب و اطلاعات عالی که در مورد سفرنامه هاتون دادید . سمه سفرنامه هاتون رو خوندم مخصوصا سفرنامه چین خیلی کامل بود و حتما اگه روزی بخوام اونجا برم همه صفحاتش رو کپی می گیرم و با خودم می برم . و مزاحم شما هم می شم بابت اطلاعات بیشتر .اگه مایل به تبادل لینک بودید خوشحال می شم .
موفق و سربلند باشید
بهرام

سلام. ممنون از لطف شما.

Mantreh 30 خرداد 1391 ساعت 00:58 http://www.lovelyplanet.ir/

سیاره دوست‌داشتنی تازه شروع به کار کرده؛ خوشحال می‌شوم از نظرات مفیدتان استفاده کنم؛ ضمنا با اجازه لینک شدید.
http://www.lovelyplanet.ir/

حتماً سر می زنم.

نسترن 28 خرداد 1391 ساعت 19:27

سلام

سفرنامه شما بسیار وزین بود.
خواستیم تا اون رو با ذکر منبع در قسمت سفرنامه های تایلند پایگاه جامع گردشگری قرار بدیم

شما میتونید اینجا ببینیدش

http://www.outana.com/index.php?option=com_content&view=article&id=721&Itemid=1066

اگه مایل نبودید باشه به ما بگید تا برش داریم


موفق باشید

نسترن کوشا

سلام. ممنون که اطلاع دادید.

عباس 21 خرداد 1391 ساعت 09:30

سلام .....
من چهار شنبه همین هفته باید برم کمتر از چهار روز ....
اقا حسام بابت همه راهنمایت چه تو ایمیل و هم شرح کامل سفر به چین تو وبلاگتون ممنون همیشه تو زندگیتون موفق پیروز باشید
عباس از بابل

ممنون. امیدوارم سفر خیلی خوبی داشته باشین و بهتون کلی خوش بگذره.

عباس 20 خرداد 1391 ساعت 17:54

سلام اقا حسام ممنون بابت راهنمای
در مورد اسکناس تقلبی در چین تو اخر یک پست نوشته بودن روش تشخیص اصل از کپی میدونین شرمنده میشه اون شرح بدین
یا با این خودکارهای هستن که نور بنفش دارن که حالت فوسفوری نشون میده ایا این روش تو چین جواب میده ممنون میشم اون روش بگین

سلام. من فکر کردم شما دیگه رفتین!

برای تبدیل پول اگه از خود رسپشن هتل یوآن بگیرین که خیالتون راحت باشه تقلبی نیستن. موقع گرفتن بقیۀ پول از تاکسی ها یا دستفروش ها باید یه کم مراقب باشین.

این خودکارها خوبه اگه با خودتون یکی ببرین. اما چند روش هست برای تشخیص یوآن تقلبی از واقعی که حتماً لیدر تور همون اول براتون توضیح می ده. اصلاً کار سختی نیست. این لینک رو نگاه کنین، توضیحات کاملش هست:

http://www.blackandwhitecat.org/2009/01/19/how-to-tell-if-your-100-yuan-note-is-fake

البته انگار این موضوع هم شایعه اش بیشتر از خودش قوت داره. چون در طول سفر نه برای ما نه برای هیچکدوم از 30 نفر دیگۀ اعضای گروه هیچ مشکلی پیش نیومد.

عباس 17 خرداد 1391 ساعت 23:16

سلام اقا حسام عباس هستم از بابل من به امید خدا هفته دیگه چهار شنبه دارم میرم چین همون هتلی که شما داشتین مثل همیشه باز سوال دارم .......... ببخشید شرمنده
یک موزه تو پکن که در مورد دایناسورها هست شما رفتین و اگه رفین قیمت ورودیش چقدر بوده
دوم هتل اینترنت داره یا داره مجانی یا پولی
بازم ببخشید انقدر مزاحمتون میشم

سلام

دایناسورها در موزۀ تاریخ طبیعی پکن هستن:
Beijing Museum of Natural History
بلیت ورودیش 15 یوآن (حدود سه هزار تومن) هست و اطلاعات بیشترش هم اینجاست:
http://www.china.org.cn/english/travel/71755.htm

در هتل اینترنت wireless وجود داره که در فضای لابی رایگان هست. یعنی اگر لپ تاپ رو بیارین و روی صندلی های لابی بشینین و استفاده کنین کاملا مجانیه. اما اگر بخواین از داخل اتاق به اینترنت وصل بشین باید از الان در سایت هتل ثبت نام کنین. یک کد بهتون تعلق می گیره که اگر اون کد رو به لابی بدین، اینترنت رایگان رو برای اتاق شما فعال می کنه. اگرنه بابت هر روز استفاده از اینترنت داخل اتاق حدود 30 هزار تومن به فاکتور اتاقتون اضافه می کنن.

خوش بگذره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد